آموزش فید به زبان خیلی ساده

آموزش های بسیار زیاد و کاملی در اینترنت به زبان فارسی و همراه عکس در رابطه با فید و فیدبرنر و گوگل ریدر و آر اس اس و... هست که در صورتی که آموزش من به دردتون نخورد می توانید با یک سرچ ساده مثل : "فید چیست؟" یا "آموزش فید" یا "فید به زبان ساده" در سایت گوگل بهشون دسترسی داشته باشید و بهتر و بیشتر با فید آشنا شوید.در انتها لینک چندتاشون را گذاشته ام.بریم سر آموزش به زبان ساده به سبک احسان:
قبل از هرچیز هم بگم اگر گیج شدید یا درست متوجه نشدید و یا پیش خودتون گفتید ولش کن کی حال داره اینو بخونه و...ابتدا یکبار کل مطلب و لینکهای پایان مطلب را مطالعه کنید ، همش کار 5 دقیقه هست و یکی دوبار امتحان کنید. بعد اگر خواستید بیخیال بشید چون واقعا خواندن فیدها در وقت صرفه جویی می کنه و لذت بخشه....
شما برای اینکه از آپدیت شدن (ارائه شدن یک مطلب جدید) یک وبلاگ آگاه بشوید نیازی ندارید که هر دفعه به آن وبلاگ مراجعه کنید و می توانید از فید آن وبلاگ استفاده کنید.فید یک وبلاگ شامل عناوین مطالب و متن هر کدام از پست ها هست و از لینک ها و سایر زلم زیمبوهای وبلاگ خبری نیست ، در واقع یک خروجی سبک و شسته رفته از مطالب نه چیز دیگر.نه لینکدونی یا لینکستان توش هست نه تبلیغ و نه نظرخواهی و... .شما می توانید با استفاده از فید ، از آپدیت شدن یک یا هرچندتا وبلاگ را که می خواهید باخبر بشوید و آخرین مطالب هر وبلاگ را به سرعت و به راحتی بخوانید و اگر مایل بودید برای نظر دادن و یا بازدید به وبلاگ مراجعه کنید.زیرا با آپدیت شدن وبلاگ یا سایت ، فید آن وبلاگ هم آپدیت می شود و شما با خبر می شوید.ضمنا با این اینترنت کم سرعتی که ما در ایران داریم بهترین راه برای مطالعه سایت ها و وبلاگ ها همین فیدخوانی هستش.حالا چطور یک فید را پیدا کنیم و مطالعه کنیم؟ در اصطلاح بهش می گن چطور مشترک اون فید بشم....؟در اون سایت یا وبلاگ(مخصوصا در ستون کنارش یا پایین وبلاگ) به دنبال عبارت RSS یا ATOM یا XML و یا آیکونی مثل یا شبیه یکی از این اشکال باشید (بیشتر وقت ها رنگش نارنجی هست) :

بعد از پیدا کردن روی آن کلیک کنید.از اینجا به بعد باید از اینترنت اکسپلور ورژن 7 به بالا یا فایرفاکس یا اپرا استفاده کنید.همه اینها برنامه هایی هستند که می توانید باهاشون سایت ها را ببینید و در اینترنت بچرخید! ورژنشون هم بالای صفحه تو قسمت HELP و سپس ABOUT هست.بعد از اینکه روی فید کلیک کردید وارد فید می شوید و فید را مشاهده می کنید برای اشتراک در فید و مشاهده و مطالعه آن در آینده چند راه دارید.استفاده از اینترنت اکسپلور یا برنامه کم حجم Snarfer هر برنامه دیگری که می شود با آن فیدها را خواند ، که بهشون فیدخوان آفلاین می گویند یا استفاده از سایت ها که همون فیدخوان هایی آنلاین هستند.استفاده از فیدخوان های آنلاین مانند گوگل ریدر و ... به علت سرعت پایین و کمی پیچیده تر بودن من به شما که بار اول است می خواهید فید بخوانید توصیه نمی کنم ولی در لینک های پایین مطلب به طور کامل و جامع توضیح داده شده اند.که می توانید در صورت علاقه داشتن مطالعه شون کنید.برای استفاده از فیدخوان آفلاین مرورگرها (یعنی برای خواندن فیدها لازم نیست حتما آنلاین بشوید) وقتی روی فید کلیک کردید صفحه ایی مانند عکس زیر می بینید ( در مرورگرهای مختلف و با توجه به فید ممکن است کمی با این عکس متفاوت باشد ) :
روی View Feed XML کلیک می کنید و بعد از باز شدن صفحه جدید روی Subscribe to this feed کلیک می کنید وتمام! (کلا در صفحه فید به دنبال کلمه Subscribe بگردید) .شما مشترک فید شدید! برای مطالعه فید روی علامت ستاره و سپس روی Feeds کلیک کنید ( در اینترنت اکسپلور ).
برای استفاده سایر برنامه های فید خوان مثل Snarfer باید آدرس فید را کپی کرده و در نرم افزار add کنید:
با کلیک راست کردن روی هر فید و سپس کلیک روی properties می توانید مشخصات فید از قبیل اسم ،آدرس، تعداد دفعات آپدیت و اینکه اتومات آپدیت بشود یا خودتون آپدیتش کنید ، تعداد عناوین هر فید و... را مشاهده و تغییر بدید.

خیلی با عجله و در اوج خستگی این آموزش را نوشتم (یک نیست بگه خب بعدا می نوشتی!!) فکر کنم دو ساعتی دور همین چهار تا خط بودم تا جمع جورش کردم.برای یادگیری بیشتر لینک های زیر را ببینید.

فید چیست و نحوه استفاده از فید
فید ، وبگردی با بالاترین سرعت ممکن
RSS چیه و به چه درد میخوره (ایشون هم ساده توضیح دادن)
..و مجموعه ای کامل از آموزش های مربوط به فید و آر اس اس

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

ارسال یک نظر