بره جایی که غم نباشه



به علت ارادت به الکل ! چندی پیش جستجوی در اینترنت به زبان فارسی و در مورد مشروبات الکلی و مستی و...موضوعاتی از قبیل داشتم.دریغ از کمی اطلاعات مناسب ، تا دلتان بخواهد در مورد مضرات الکل مطلب بود و خداتا وبلاگ پیدا کردم که تو مطالبشون از کلمۀ الکل یا ویسکی وغیره استفاده کرده بودند ولی مطلب تخصصی یا بدرد بخوری پیدا نکردم.بنابراین تصمیم گرفتم خودم چند خطی بنویسم تا ببینم چی میشه بالاخره ما دو پیک بیشتر بقیه خوردیم(منظورم این بود دو تا پیراهن بیشتر پاره کردیم!!)
برای شروع از آداب خوردن می گم:تو ایران چند تا رسم برای خوردن وجود داره که به نظر من همشون رو فراموش کنید! از قبیل ساقی گری .تو تمام ایران رسمه که یک نفر ساقی می شه و پیک های دیگران ( همون لیوان یا استکانی هست که توش مشروبو میریزن بهش می گن پیک یا پیاله) را پر می کنه و حواسش هست که همه مساوی بخورن یا کی باید کمتر بخوره یا کی بیشتر و کسی رو حرف ساقی حرف نمی زنه که من کم خوردم یا از حرفا...این مسخره بازی ها چیه!!!؟خیلی وقت ها ساقی از عادات و ظرفیت افراد خبر نداره و کم یا زیاد می ده.خیلی وقت ها هم مخصوصا کم یا زیاد میده! من به شخصه شاشیدم تو ساقی !
برای خوردن به نظر من حداکثر 4 یا 5 نفرکافیه وبهتره همه هم همدیگر را بشناسن و از ظرفیت و عادات هم با خبر باشن.چون خیلی از افراد بعد از مستی رفتارهایی از خودشون نشون می دن که بقیه بهتره آمادگیشو داشته باشن.بعدشم مشروب (حالا هرچی می خواد باشه) و مزه به اندازه کافی باشه (خوراکی هائی که در مشروب خوری از آن استفاده میشود به نام مزه نامیده میشود).همه بشینن یک آهنگی بزارن و بریزن و بخورن و بخندن و برقصن! به همین راحتی!
در مورد مزه ها ، انواع مشروب و اینکه چی بخورید و چه جوری بخورید، روش های رفتار کردن با کسی که بد مستی کرده و... در آینده می نویسم.
معمولا رسمه که هر پیک رو به سلامتی شخصی یا چیزی میرن بالا .مثلا می گن "به سلامتی جمع" و بعد پیکشون را می نوشند و بقیه هم ( در تایید این گفته) می گن "نوش" که مخفف نوش جان هستش.من خودم چند تا سلامتی رو خیلی دوست دارم و همیشه به کار می برم .
به ترتیب اولویت :
1 .به سلامتی پدر و مادر (خانواده)
2 .به سلامتی کسی که دوست دارم.
 3.به سلامتی کسی که باهاش می خورم.
4 .به سلامتی کسانی که دوست دارم و غایبند و ازم دور هستند.
 5....
بعضی ها هم حال نمی کنن هر پیک بگن به سلامتی... فقط پیک اول یه سلام می گن و می رن بالا ، که اینم مشکلی نداره.مربوط می شه به حس و حال.
فعلا چند تا "به سلامتی..." باحال را بخونید .از این جملات حین نوشیدن برای مزاح می تونید استفاده کنید .دو تای اول رو خودم درست کردم!.
*به سلامتی هر چی زن و دختر نجیبه / كه هیچی كمر مرد را نمی شكنه الا خیانت
* به سلامتی هر چی آدمه باحاله / وهرکی که به ما حال می ده
به سلامتی همه اونایی که دوسشون داریم و نمیدونن, دوسمون دارن و نمیدونیم
به سلامتی هرچی نامرده / که اگه نامردا نبودن / مردا شناخته نمی شدن
به سلامتی دیوار / که هر مرد نامردی بهش تکیه می کنه
به سلامتی دیوار / نه به خاطر بلندیش  / واسه اینکه هیچوقت پشت ادم رو خالی نمیکنه
به سلامتی پل عابر پیاده / که هم مردا از روش رد میشن هم نامردا
به سلامتی تابلوی ورود ممنوع / که یه تنه یه اتوبان رو حریفه
به سلامتی درخت / نه به خاطرمیوه اش / به خاطر سایه اش
به سلامتی برف / که هم روش سفیده هم توش
به سلامتی رودخونه / که اونجا سنگای بزرگ هوای سنگای کوچیکو دارن
به سلامتی دریا / که ماهی گندیده هاشو دور نمیریزه
به سلامتی خیار / نه به خاطر خ اش / بلکه به خاطر یارش
به سلامتی شلغم / نه به خاطر شلش / به خاطرغمش
به سلامتی مورچه / که کسی اشکش رو ندیده
به سلامتی کرم خاکی / نه خاطر کرمش / به خاطر خاکی بودنش
به سلامتی خارپشت /  که هیچ دستی لمسش نکرده
به سلامتی گاو / چون نگفت من / گفت ما
به سلامی نهنگ / که گنده لات دریاست
به سلامتی کلاغ / نه به خاطرسیاهیش / به خاطریك رنگیش
به سلامتی سگ / نه به خاطرپارسش / به خاطر وفاش
به سلامتی عقرب / که به خواری تن نمیده
به سلامتی بز / که با ریشش ریده به هرچی آخونده
به سلامتی زرافه/ كه آقا بالا سر نداره
به سلامتی سایه / که هیچوقت ادم رو تنها نمیذاره
به سلامتی گلدون / كه ما خاكش باشیم/ شما گلش
به سلامتی ز نجیر / نه به خاطر اینکه درازه / به خاطر اینکه به هم پیوستس
به سلامتی آینه / که همیشه همه چیزو اونجوری که هست نشون میده
به سلامتی بیل / که هر چقدر بره تو خاک بازم براق تر میشه!
به سلامتی شمع / که تا آخرش پات می سوزه
به سلامتی سرنوشت / که نمیشه اونو از سر نوشت
به سلامتی سیم خار دار / که پشت و رو نداره
به سلامتی زغال / که با همه ی سیاهیش رنگ عوض نمیکنه
به سلامتي سه کس / زندوني و سرباز و بي کس
به سلامتي دهقاني که / پاييز رو از بهار بيشتر دوست داره
به سلامتي  پرچم ايران كه سه رنگه / تخم مرغ كه دو رنگه / رفيق كه يك‌رنگه
به سلامتي همه اوناي كه تلخ ميخورن / شيرين سخن ميگن
به سلامتی مردی كه از زیر گذر می گذشت / درخونه باز بود توی خونه را نگاه نكرد / اگرم نگاه كرد گلی را ندید/اگرم دید اونو نچید / اگرم چید پرپرش نكرد
به سلامتی اینکه این پیک / پیک آخر نباشه / این جمع ، جمع آخر نباشه
به سلامتی خودم / كه شاهم و شما كه تاج سر شاهید



ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

1 نظرات:

Unknown گفت...

ali boddddddddddddddddd,,,kheili bahal bood,,,faghat nagofty be salamaty 3tan sarbazo namoos o vatan:D:D:D

ارسال یک نظر